Friday, July 31, 2009

Pertemuan Terakhir..

Semalam saya kehilangan seorang lagi saudara (suami kepada sepupu saya) yang kembali ke Rahmatullah akibat kemalangan jalanraya.
Allahyarham seorang guru/Pegawai Khas Menengah PPD Kota Tinggi terbunuh ketika dalam perjalanan ke Muar (dari Kota Tinggi) atas urusan kerja.
Kejadian berlaku awal subuh semalam melibatkan pertembungan antara kereta yang dipandu Allahyarham dengan sebuah lori dari arah bertentangan.

Ahad lepas (26 July 2009), saya dan keluarga dipertemukan Allah dengan Allahyarham dan keluarganya disebuah pusat membeli belah di JB.
Kami saling bertanya khabar setelah sekian lama tidak bersua muka dan pertemuan singkat penuh mesra itu benar-benar membuatkan saya gembira.
Siapa sangka pertemuan itu juga yang terakhir dan Allahyarham pergi meninggalkan isteri dan empat cahaya mata mereka buat selamanya.

Perasaan sedih dan pilu tidak dapat disembunyikan tatkala melihat ratapan isteri dan anak-anak Allahyarham melihat jenazah buat kali terkahir.
Saya hanya mampu melahirkan rasa simpati dan mendoakan agar kehidupan baru mereka selepas ini senantiasa diberkati dan dipermudahkan.
Kalaulah saya berada ditempat mereka, tak tahulah bagaimana keadaannya..

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham Rahmat B. Puasa.

Al-Fatihah..

No comments:

Post a Comment