Monday, September 16, 2013

Lurus..Teguh..

Petikan Hadis 40 Imam Nawawi:

Daripada Abu 'Amr Sufyan Bin Abdullah al-Tsaqafi r.a. berkata. Aku berkata:
"Wahai Rasulullah, katakanlah kepadaku satu ungkapan tentang Islam, yang saya tidak memintanya seorang pun kecuali kepadamu.'
Rasulullah SAW bersabda: " Katakanlah, aku beriman kepada Allah, kemudian istiqamahlah."

Lurus..Teguh..

Keluarlah engkau dari khayalanku!!
Aku tak mampu hidup dengan kilauan bayanganmu!!
Ya Allah bantulah daku
HambaMu ini ingin lari dari hasutan Syaitan
Rejamlah Syaitan itu mengganggu fikiranku!
Rejamlah ia!!
Aku telah miliki segalanya
Kufur nikmatkah aku?
Ujian apakah ini?
Jauhkan aku darinya
Aku ingin jauh darinya..

al-Hatt
15 Sep 2013

2 comments:

  1. Wahai Allah ...tuhan y membolak balik kan hati..
    Maka kau tetapkan lah hati kami pd agama dan ketaatan padaMu...amiin3x..

    Barakallah..smg bhgia bsama y tersyg♥♥♥
    Doakn sy pon berjumpe bidadara syurga♡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketenangan dan kebahagiaan itu adalah hembusan dari langit, diturunkan kedalam hati orang beriman..

      Mereka tetap teguh ditengah kegoncangan, yakin ditengah keraguan dan sabar ditengah keresahan..

      Bidadara itu akan hadir dengan izinNya,
      Insya Allah..

      Delete