Friday, May 15, 2009

Selamat Hari Guru!!

Belum terlewat untuk Galeri Nurani mengucapkan selamat Hari Ibu kepada semua ibu-ibu terutamanya buat ibu saya yang dikagumi. Esok 16 Mei, Hari Guru. Saya tidak menyimpan banyak kenangan berkenaan sambutan Hari Guru ketika zaman persekolahan dulu.

Isteri saya seorang guru. Melihat kepada beban kerjanya, komitmen serta kesungguhannya tak kira masa dan keadaan, pengorbanan serta susah payah memikirkan perihal murid, membuatkan saya teringat kepada guru-guru saya ketika sekolah dahulu.

Hidup dikatakan hidup bilamana kita melalui kehidupan itu. Sewaktu kecil, kita susah nak dengar nasihat ibu bapa. Bila dah berumah tangga, barulah kita merasai perit jerih bergelar ibu dan bapa, semestinya baru kita memahami hati dan perasaan ibu bapa kita dulu. Begitu juga halnya kepada guru-guru. Kebetulan isteri saya seorang guru, secara tidak langsung saya juga merasai liku hidupnya bergelar guru dan baru saya mengerti dengan sebenarnya hati dan perasaan guru-guru saya dulu.

Ucapan jutaan terima kasih dan doa semoga segala usaha dan pengorbanan anda diberkati, menikmati kehidupan yang harmoni dan sentiasa dilimpahi rahmat. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas segala jasa yang baik.

Selamat Hari Guru...

al-Hatt

No comments:

Post a Comment