Sunday, January 18, 2009

Permohonan Maaf Ketua Pengganas


Berita perdana semalam menyiarkan kekesalan Pengganaswati Livni atas kematian beratus-ratus penduduk awam Gaza dan menyifatkannya sebagai sesuatu yang tidak dapat dielakkan ketika operasi keganasan dijalankan.

Hari ini Ketua Pengganas merangkap Perdana Menteri Negara Haram Israel, Olmert memohon maaf atas perkara yang sama.

Tiada siapapun yang dapat menerima permohonan maaf dari organisasi pengganas yang secara terang-terangan mencabuli undang-undang antarabangsa, merampas tanah hak milik Palestin dan mengusir penduduk asalnya, mengebom penentang dan pejuang yang mempertahankan kedaulatan tanah air sendiri, menafikan hak, pembunuh kanak-kanak, lelaki dan wanita yang ternyata tak berdosa dan bermacam-macam lagi bentuk keganasan serta kekajaman.

Pengganas Israel mungkin merasakan tindakan memohon maaf itu dapat meredakan sedikit protes antarabangsa terhadapnya sekaligus menggambarkan keganasan yang berlaku adalah semata-mata tindakan mempertahankan diri dari ancaman Hamas. Dengan kata lain, Hamaslah punca segala-galanya.

Selepas tiga minggu operasi keganasan berlalu, Hamas masih gagal dilumpuhkan malah keazaman Hamas semakin memuncak untuk menyerang balas dan mengusir pencerobohan tentera pengganas zionis dari Gaza.

Ternyata Pengganas Israel gagal dalam usaha jahatnya menghapuskan kerajaan pilihan rakyat Palestin iaitu Hamas. Konflik ini pastinya berterusan selagi Negara Haram Israel wujud di bumi Palestin...

No comments:

Post a Comment