Monday, January 5, 2009

Sesi Persekolahan 2009
Sesi baru persekolahan telah bermula. Isteri saya; seorang guru yang amat komited dengan tugas & tanggungjawab (berdasarkan pemerhatian saya sejak mula berkawan lagi!), juga seorang warden asrama disalah sebuah MRSM di selatan tanahair, kembali bertugas “secara tak rasmi” seminggu sebelum sesi persekolahan bermula.

4 Jan pelajar mula mendaftar masuk. Kecoh sejak awal pagi hingga ke petang. Untungnya sekolah asrama ni, pelajar di hantar ibu bapa atau penjaga, siap dengan bekalan dan bermacam-macam keperluan asas anak mereka. Teringat zaman sekolah dulu-dulu. Al-maklumlah sekolah biasa, mana ada mak bapak nak hantar masa hari pertama. Pandai-pandai sendiri. Nostalgia betul. Terima kasih Mak, Bapak..

Kini tiba giliran saya mendaftarkan anak-anak, bukan ke sekolah biasa tapi ke Taska. Kakak berumur lima tahun, adik tiga tahun. Satu-satunya perkara yang "melekat" di kepala, bukan risaukan si anak atau malas berhadapan adegan menangis/melalak ketika diserahkan kepada guru taska tapi mengenangkan yuran pendaftaran yang agak tinggi!

Kalau la anak setahun satu, macam mana agaknya..hehe…

No comments:

Post a Comment