Tuesday, January 13, 2009

Sejarah Dunia- Pengganas Antarabangsa

Tempoh pemerintahan Raja Pengganas George W. Bush sebagai presiden Amerika hampir tamat. Ini merupakan penggal kedua pelantikannya sebagai presiden dan Bush pasti berasa bangga kerana bukan sahaja dapat memecahkan rekod bapanya; juga seorang pengganas, malah dapat memecahkan rekodnya sendiri pada penggal pertama sebagai presiden; membunuh lebih ramai umat Islam dari sebelumnya.
Negara Haram a.k.a paksi kejahatan, Israel berjaya memenuhi hasrat murni Bush untuk dikenali dan dikenang sebagai Pengganas Antarabangsa abad ini. Dia pasti lebih gembira dan berbesar hati jika riwayat kejamnya sebagi pengganas dapat direkodkan dan dimasukkan kedalam silibus pembelajaran sejarah di semua peringkat pendidikan di seluruh dunia.
Untuk itu, saya mencadangkan Kementerian Pelajaran dengan kadar segera memasukkan bab Pengganas Antarabangsa didalam silibus matapelajaran Sejarah. Tokoh-tokoh pengganas seperti Bush, Olmert, Livni, Rice, Barak dan lain-lain wajar dikenang dalam buku-buku sejarah agar dapat dijadikan rujukan dan teladan sepanjang zaman.

No comments:

Post a Comment